Fjernvarme Fyn
Vi tænder i dag og i morgen
Opgaven

Fjernvarme Fyn er Danmarks 3. største fjernvarmeværk
Virksomheden ejer de største kraftvarmeværker på Fyn, har knap 300 ansatte og er en af Europas største varmeforsyninger. De dækker cirka 97 % af varmebehovet i Odense og omegn, svarende til mere end 200.000 boligenheder.
Fjernvarme Fyn spurgte Fingerspitz:
– Hvordan kommer vi bedst ud med vores budskaber og får skabt en tættere relation til kunder og interessenter?
– Hvilke kommunikationskanaler skal vi satse på?
– Hvordan opnår vi stor og varig effekt af vores markedsføring?
Udfordring

Fjernvarme Fyn er et aktieselskab, der ejes af Odense Kommune og Nordfyns Kommune.
Virksomheden opfattes som kommunal, men ønsker at fremstå som en moderne og veldrevet virksomhed. Fjernvarme Fyn har de seneste år været med til at sætte nye standarder for fjernvarme i Danmark og er en nøglespiller i Odenses ambitiøse 2030-plan for grøn omstilling.
På Fyn arbejdes der intensivt med bæredygtige og cirkulære varmekilder, og kul udfases i 2022. Men fjernvarme har lav interesse, og den gode historie omkring produktet har ikke været kommunikeret effektivt.
Der skal altså skabes synlighed og interesse for både virksomhed og produkt. Hvad skal Fjernvarme Fyn være kendt for som virksomhed?
Og hvordan kan fjernvarme gøres mere nærværende for brugere og kommende brugere?
Løsning

En relevant og emotionel brandfortælling.
Synlig tilstedeværelse
Målet med kommunikationen for Fjernvarme Fyn er at opnå synlighed og bred anerkendelse for sin indsats som grøn frontløber, vigtig lokaludvikler og varmepartner på Fyn. Samtidig skal kommunikationen omkring fjernvarme tale mere til følelserne, og opfattelsen skal løftes bredt – og grønt.
Vores fjernvarme er fællesvarme
Vores fjernvarme er grøn fremtid
Vores fjernvarme er nem, usynlig og ren
Vores fjernvarme er på fynske hænder
Med et grundigt strategisk afsæt, som blandt andet rummede 2 workshops med ledelsen, har Fingerspitz* udviklet brandstrategi og kommunikationsafsæt i form af koncept og nutidigt branddesign.
I kommunikationen handler det om at balancere viden og følelser. Fingerspitz står for de digitale kampagner på Facebook – Fjernvarme Fyn håndterer selv resten.

Sådan gjorde vi
Lederworkshops Indsigter Brandstrategi Marketingstrategi Værdiløfte Brandfortællinger Kommunikationskoncept Kreativt univers Kampagneoplæg Content Digital annoncering

ANDRE CASES
Roll-O-Matic
Steffen Sten
Audu
Fjernvarme Fyn
BDL
Hjulby CNC Turning
Odense Letbane
DriveClever
CPH Skabe
Bowl'n'Fun
Danske Digterruter
HJHansen Genvinding
Koppenbjerg Emballage
Paw Sko
HF & VUC Klar
Strandmølleskolen
China Experience
Kulturmaskinen
Slagter Lampe
H.C. Andersen Fonden
Scankab
Sega
God Morgen®
Orkla Foods Danmark
Gym Fyn
God Morgen®
Løgismose
Heiko Stumbeck