Fjernvarme Fyn

Vi tænder i dag og i morgen

Opgaven

Fjernvarme Fyn er Danmarks 3. største fjernvarmeværk

Virksomheden ejer de største kraftvarmeværker på Fyn, har knap 300 ansatte og er en af Europas største varmeforsyninger. De dækker cirka 97 % af varmebehovet i Odense og omegn, svarende til mere end 200.000 boligenheder.

Fjernvarme Fyn spurgte Fingerspitz:
– Hvordan kommer vi bedst ud med vores budskaber og får skabt en tættere relation til kunder og interessenter? 
– Hvilke kommunikationskanaler skal vi satse på? 
– Hvordan opnår vi stor og varig effekt af vores markedsføring?

Udfordring

Fjernvarme Fyn er et aktieselskab, der ejes af Odense Kommune og Nordfyns Kommune.
Virksomheden opfattes som kommunal, men ønsker at fremstå som en moderne og veldrevet virksomhed. Fjernvarme Fyn har de seneste år været med til at sætte nye standarder for fjernvarme i Danmark og er en nøglespiller i Odenses ambitiøse 2030-plan for grøn omstilling.

På Fyn arbejdes der intensivt med bæredygtige og cirkulære varmekilder, og kul udfases i 2022. Men fjernvarme har lav interesse, og den gode historie omkring produktet har ikke været kommunikeret effektivt.  

Der skal altså skabes synlighed og interesse for både virksomhed og produkt. Hvad skal Fjernvarme Fyn være kendt for som virksomhed?
Og hvordan kan fjernvarme gøres mere nærværende for brugere og kommende brugere?

Løsning

En relevant og emotionel brandfortælling. 
Synlig tilstedeværelse  

Målet med kommunikationen for Fjernvarme Fyn er at opnå synlighed og bred anerkendelse for sin indsats som grøn frontløber, vigtig lokaludvikler og varmepartner på Fyn. Samtidig skal kommunikationen omkring fjernvarme tale mere til følelserne, og opfattelsen skal løftes bredt – og grønt.

Vores fjernvarme er fællesvarme
Vores fjernvarme er grøn fremtid
Vores fjernvarme er nem, usynlig og ren
Vores fjernvarme er på fynske hænder

Med et grundigt strategisk afsæt, som blandt andet rummede 2 workshops med ledelsen, har Fingerspitz* udviklet brandstrategi og kommunikationsafsæt i form af koncept og nutidigt branddesign. 

I kommunikationen handler det om at balancere viden og følelser. Fingerspitz står for de digitale kampagner på Facebook – Fjernvarme Fyn håndterer selv resten. 

Sådan gjorde vi

Lederworkshops     Indsigter     Brandstrategi     Marketingstrategi     Værdiløfte     Brandfortællinger     Kommunikationskoncept     Kreativt univers     Kampagneoplæg     Content     Digital annoncering

ANDRE CASES

Paw sko

Kreative koncepter

Effimat Storage Technology A/S

Kreative koncepter

Tænder for livet

Kreative koncepter

Audu

Kreative koncepter

Steffen Sten

Digital kommunikation

Roll-O-Matic

Digital kommunikation

Fjernvarme Fyn

Kreative koncepter

BDL

Digital kommunikation

Hjulby CNC Turning

Digital kommunikation

CPH Skabe

Digital kommunikation

DriveClever

Digital kommunikation

Odense Letbane

Kreative koncepter

Bowl'n'Fun

Digital kommunikation

Danske Digterruter

Digital kommunikation

HJHansen Genvinding

Kreative koncepter

Koppenbjerg Emballage

Digital kommunikation

HF & VUC Klar

Kreative koncepter

Strandmølleskolen

Digital kommunikation

China Experience

Kreative koncepter

Kulturmaskinen

Kreative koncepter

Slagter Lampe

Kreative koncepter

H.C. Andersen Fonden

Digital kommunikation

Scankab

Kreative koncepter

Sega

Digital kommunikation

God Morgen®

Digital kommunikation

Orkla Foods Danmark

Kreative koncepter

Gym Fyn

Digital kommunikation

God Morgen®

Kreative koncepter

Løgismose

Kreative koncepter

Heiko Stumbeck

Kreative koncepter