Steffen Sten

En løsning, der er skøn, nytænkt og holdbar.

Baggrund

Virksomheden Steffen Sten leverer teglklinker til terrasser, haver, baggårde og byrum, tagsten til de danske tage og smukke skærmtegl til facader. Der er sket en holdningsændring hos arkitekterne, som nu for alvor har fået øje for teglklinkens skønhed, fremragende funktioner og bæredygtige kvaliteter. 

Steffen Sten leverer tidløse teglløsninger til Danmark og resten af Norden. De trendsættende og unikke belægningsløsninger udvikles i et tæt samarbejde med arkitekter, offentlige og private bygherrer – og med teglværker. 

Den familieejede virksomhed blev grundlagt i 1997 og drives af Helle og Michael Steffen. Nu er 2. generation godt på vej.

Opgaven

Virksomheden Steffen Sten har i mange år haft fokus på drift og udvikling. Derfor havde de brug for at få nye øjne på virksomhedens kommunikation og hjælp til at løfte brandopfattelsen op i den liga, hvor de hører til.

Steffen Sten ønskede et nært og uformelt samarbejde med et bureau, som kan fungere som sparringspartner og fast leverandør af kreative, digitale og grafiske ydelser. Med 1200 meter mellem Fingerspitz* og Steffen Sten på Odense Havn er det nemt at mødes over hækken – og der er kort fra ide til handling. 

Opgaven for Fingerspitz* var i første omgang at fange virksomhedens særlige nerve og passion, DNA og position i en kernefortælling, som kunne danne afsæt for design og kommunikation.

Løsningen

Steffen Sten kender, forstår og elsker tegl

Viden, nytænkning, mod og hands-on er Steffen Stens største styrker. Med afsæt i dette DNA var målet for Fingerspitz* at skabe et kreativt design- og kommunikationsunivers omkring de smukke teglklinker.

Med afsæt i det nye design har Fingerspitz* udviklet content til annoncering, messer, aviser og brochurer. Senest danner en ny hjemmeside rammen for præsentation af virksomheden og af tegl som et bæredygtigt produkt med enestående egenskaber.  

Målet for Steffen Sten er at udvikle, forny og løfte markedsstandarderne ved at være tæt på fremstillingsprocessen, tidens strømninger og kunders behov. Målet for Fingerspitz* har været at skabe det bedste afsæt for at opbygge brandkendskab og en synlighed, som kan styrke virksomhedens forretning.

Sådan gjorde vi

Kernefortælling     Visuelt univers     Nyt logo     Messe     Aviser og brochurer     Webdesign og udvikling   

ANDRE CASES

Paw sko

Kreative koncepter

Effimat Storage Technology A/S

Kreative koncepter

Tænder for livet

Kreative koncepter

Audu

Kreative koncepter

Steffen Sten

Digital kommunikation

Roll-O-Matic

Digital kommunikation

Fjernvarme Fyn

Kreative koncepter

BDL

Digital kommunikation

Hjulby CNC Turning

Digital kommunikation

CPH Skabe

Digital kommunikation

DriveClever

Digital kommunikation

Odense Letbane

Kreative koncepter

Bowl'n'Fun

Digital kommunikation

Danske Digterruter

Digital kommunikation

HJHansen Genvinding

Kreative koncepter

Koppenbjerg Emballage

Digital kommunikation

HF & VUC Klar

Kreative koncepter

Strandmølleskolen

Digital kommunikation

China Experience

Kreative koncepter

Kulturmaskinen

Kreative koncepter

Slagter Lampe

Kreative koncepter

H.C. Andersen Fonden

Digital kommunikation

Scankab

Kreative koncepter

Sega

Digital kommunikation

God Morgen®

Digital kommunikation

Orkla Foods Danmark

Kreative koncepter

Gym Fyn

Digital kommunikation

God Morgen®

Kreative koncepter

Løgismose

Kreative koncepter

Heiko Stumbeck

Kreative koncepter