Steffen Sten
En løsning, der er skøn, nytænkt og holdbar.
Baggrund
Virksomheden Steffen Sten leverer teglklinker til terrasser, haver, baggårde og byrum, tagsten til de danske tage og smukke skærmtegl til facader. Der er sket en holdningsændring hos arkitekterne, som nu for alvor har fået øje for teglklinkens skønhed, fremragende funktioner og bæredygtige kvaliteter.
Steffen Sten leverer tidløse teglløsninger til Danmark og resten af Norden. De trendsættende og unikke belægningsløsninger udvikles i et tæt samarbejde med arkitekter, offentlige og private bygherrer – og med teglværker.
Den familieejede virksomhed blev grundlagt i 1997 og drives af Helle og Michael Steffen. Nu er 2. generation godt på vej.
Opgaven
Virksomheden Steffen Sten har i mange år haft fokus på drift og udvikling. Derfor havde de brug for at få nye øjne på virksomhedens kommunikation og hjælp til at løfte brandopfattelsen op i den liga, hvor de hører til.
Steffen Sten ønskede et nært og uformelt samarbejde med et bureau, som kan fungere som sparringspartner og fast leverandør af kreative, digitale og grafiske ydelser. Med 1200 meter mellem Fingerspitz* og Steffen Sten på Odense Havn er det nemt at mødes over hækken – og der er kort fra ide til handling.
Opgaven for Fingerspitz* var i første omgang at fange virksomhedens særlige nerve og passion, DNA og position i en kernefortælling, som kunne danne afsæt for design og kommunikation.
Løsningen
Steffen Sten kender, forstår og elsker tegl
Viden, nytænkning, mod og hands-on er Steffen Stens største styrker. Med afsæt i dette DNA var målet for Fingerspitz* at skabe et kreativt design- og kommunikationsunivers omkring de smukke teglklinker.
Med afsæt i det nye design har Fingerspitz* udviklet content til annoncering, messer, aviser og brochurer. Senest danner en ny hjemmeside rammen for præsentation af virksomheden og af tegl som et bæredygtigt produkt med enestående egenskaber.
Målet for Steffen Sten er at udvikle, forny og løfte markedsstandarderne ved at være tæt på fremstillingsprocessen, tidens strømninger og kunders behov. Målet for Fingerspitz* har været at skabe det bedste afsæt for at opbygge brandkendskab og en synlighed, som kan styrke virksomhedens forretning.
Sådan gjorde vi
Kernefortælling Visuelt univers Nyt logo Messe Aviser og brochurer Webdesign og udvikling
ANDRE CASES
Paw sko
Effimat Storage Technology A/S
Tænder for livet
Audu
Steffen Sten
Roll-O-Matic
Fjernvarme Fyn
BDL
Hjulby CNC Turning
CPH Skabe
DriveClever
Odense Letbane
Bowl'n'Fun
Danske Digterruter
HJHansen Genvinding
Koppenbjerg Emballage
HF & VUC Klar
Strandmølleskolen
China Experience
Kulturmaskinen
Slagter Lampe
H.C. Andersen Fonden
Scankab
Sega
God Morgen®
Orkla Foods Danmark
Gym Fyn
God Morgen®
Løgismose
Heiko Stumbeck