H.C. Andersen Fonden

DIGITAL KOMMUNIKATION

H.C. Andersen går online

Udfordring

Hvordan samler vi 5 forskellige museer under Odense Bys Museer til et samlet brand: H.C. Andersens Odense.

Hvordan bringer vi oplevelsen af en 1800-tals celebrity til live i dagens medielandskab? 

Indsigt

Det handler om at følge hans arv og ånd igennem Odense.

Koncepter

I forunderlige fodspor

Fingerspitz* iscenesatte turen i H.C. Andersens forunderlige fodspor. En stemningsfyldt slentretur gennem det gamle Odense med plads til både museumsbesøg og afstikkere ud i byen. Det er ikke længere fem museer – men et byseum. 

Beate Kornfeld, strategisk planner hos Fingerspitz*

Vi har her at gøre med det største ikon for Odense, som skal behandles respektfuldt, men samtidig også formidles til et moderne publikum. Intet andet sted i verden kommer du så tæt på H.C. Andersen som i Odense, og den stemning er kommunikationen ladet med. På alle platforme.

Sådan kom vi i mål

Lederworkshop       Brandplatform       Kanalstrategi       Kommunikationsrådgivning       Kreative universer       Animation       Produktkoncepter       Webdesign       Websiteudvikling       Digitale kampagner       Content creation