Odense Letbane

Se dig godt for – letbanen kommer

Udfordring

I 2019 vandt Fingerspitz en bureaukonkurrence, som gik ud på at udvikle ide og koncept til en sikkerhedskampagne for Odense Letbane. Formålet med kampagnen er at skabe opmærksomhed omkring byens nye trafikant for at forebygge ulykker. Kampagnens indhold er udviklet i tæt samarbejde med Odense Letbane og Odense Kommune.

Indsigt

Erfaringen fra letbanen i Aarhus viser, at ulykker sker, når letbanens medtrafikanter ikke er opmærksomme nok. Som trafikant skal man blive fortrolig med letbanen, der kører næsten lydløst og er større end man tror. Udover at skabe kendskab til letbanens særlige fysiske kendetegn, skal kampagnen også have blikfang i gadebilledet og ramme det rigtige alvorsniveau i stil og tone.

Løsning

’Se letbanen i øjnene’

Kampagnens kendetegn er to røde øjne på en gul baggrund. De bygger Odense Letbanes logo og refererer til det overordnede budskab om at ”Se letbanen i øjnene”. 

Øjnene har forskellige udtryk afhængigt af hvilke budskaber, de kommunikerer – de kan f.eks. se forskrækkede, bekymrede eller agtpågivende ud. Når kampagnen er fuldt udrullet, vil man på et kampagnesite kunne tage en ”teoriprøve”. Derudover vil kampagnen indeholde content til SoMe, byrumskommunikation og events m.m.

Sådan kom vi i mål

Ide- og konceptudvikling       Kreativt univers      Stil/tone     Animation og video
Kampagneudvikling i samarbejde med OL og OK

Læs mere om Odense Letbane

ANDRE CASES

Hjulby CNC Turning

Digital kommunikation

Odense Letbane

Kreative koncepter

Danske Digterruter

Digital kommunikation

HJHansen Genvinding

Kreative koncepter

Koppenbjerg Emballage

Digital kommunikation

Paw Sko

Kreative koncepter

HF & VUC Klar

Kreative koncepter

Strandmølleskolen

Digital kommunikation

China Experience

Kreative koncepter

Kulturmaskinen

Kreative koncepter

Slagter Lampe

Kreative koncepter

H.C. Andersen Fonden

Digital kommunikation

Scankab

Kreative koncepter

Sega

Digital kommunikation

God Morgen®

Digital kommunikation

Orkla Foods Danmark

Kreative koncepter

Gym Fyn

Digital kommunikation

God Morgen®

Kreative koncepter

Løgismose

Branding og strategi

Heiko Stumbeck

Kreative koncepter