Orkla Foods Danmark

KREATIVE KONCEPTER

Opskriften på målrettet markedsføring til det professionelle køkken

Udfordring

Hvordan kan vi blive ved med at øge salget af en markedsleders kendte sortiment?

Indsigt

Det professionelle køkken bruger ikke bare produkter. De vil inspireres med ny viden om produkter, trends og serveringsforslag.

Koncepter

Fast foodies
Tasty catering

Vi arbejder med en bred målgruppe af foodservice-kunder med meget forskellige behov. Med en klar segmentering og målrettet markedsføring rettet mod henholdsvis Quick Service Restaurants med Fast Foodies konceptet og Tasty Catering til storkøkkener, kan vi øge relevansen i vores kommunikation.


Foodappeal.dk

Orkla Foods Danmark er kendt for sine kvalitetsprodukter, men også for at øse ud af viden og erfaring til det professionelle køkken. For alle, der laver mad til mange hver eneste dag, har Fingerspitz udviklet et professionelt madsite. Foodappeal.dk er et online univers, som er fyldt med opskrifter, tips og sæsonaktuel inspiration.

Tina Quaade, Orkla Foods Denmark

Kunsten er hver gang at iscenesætte de danske originaler og dansk madkultur – i nye kampagner – år efter år. Det kræver nytænkning og indgående kendskab til trends og det professionelle køkkens behov. Hos Fingerspitz får vi den sparring, vi har brug for, så vi kan løfte opgaven og forblive relevante.

Resultat

Den tydelige konceptuelle position, der taler direkte og målrettet til de forskellige segmenter i det professionelle køkken, har medvirket til øget salg.

Sådan kom vi i mål

Konceptudvikling       Kampagnekoncepter       Grafisk tilrettelæggelse       Fotoplanlægning       Artdirection       Logodesigns       Tekstforfatning       Webdesign og -udvikling       Content creation       Online performance

Opskrifter og inspiration er en stor del af kommunikationen. Det handler om hele tiden at vide, hvad der rør sig og lave kommunikationsmateriale med foodappeal.