Scankab

KREATIVE KONCEPTER

Scankab er kabelindustriens svar på garagerock

Udfordring

Det ligger i Scankabs DNA at sætte nye standarder for branchen. Opgaven til Fingerspitz var at skabe en brandingplatform,  som styrker Scankabs  kendskabsgrad og position på et prispresset marked med  dominante aktører.   

Indsigt

Historien Scankab handler om en oprører. Fra et lager i garagen udfordrede Scankab markedet for  kabler, som var domineret af ganske få aktører.  Siden er den fynske  kabelproducent blevet  ved med at overgå sig selv.

Koncept

Nogle ser bare et kabel … 

Kabler er overalt – under jorden, over os og under os. Verden ville bryde sammen uden. Med afsæt i produktets nødvendighed løftede vi kommunikationen op i en helt ny brandingsfære, hvor budskaberne er nøje knyttet til virksomhedens vision. Herfra udspringer konceptet:  ’Nogle ser bare et kabel…’, der kan varieres til de forskellige målgrupper.  

Visuelt er Scankab en legeplads med en billedbank af himmel, hav, sol og energi, som vi får ud at leve med den grafiske identitet. Det giver brandet en unik stemme i markedet og er samtidig enkel at håndtere for Scankabs interne marketingafdeling. 

Sådan kom vi i mål

Lederworkshop       Brandplatform       Kanalstrategi       Kommunikationsrådgivning       Kreative universer       Animation       Produktkoncepter       Webdesign       Websiteudvikling       Digitale kampagner       Content creation