Scankab
Scankab er kabelindustriens svar på garagerock
Udfordring

Det ligger i Scankabs DNA at sætte nye standarder for branchen. Opgaven til Fingerspitz var at skabe en brandingplatform, som styrker Scankabs kendskabsgrad og position på et prispresset marked med dominante aktører.
Indsigt

Historien Scankab handler om en oprører. Fra et lager i garagen udfordrede Scankab markedet for kabler, som var domineret af ganske få aktører. Siden er den fynske kabelproducent blevet ved med at overgå sig selv.
Koncept

Nogle ser bare et kabel …
Kabler er overalt – under jorden, over os og under os. Verden ville bryde sammen uden. Med afsæt i produktets nødvendighed løftede vi kommunikationen op i en helt ny brandingsfære, hvor budskaberne er nøje knyttet til virksomhedens vision. Herfra udspringer konceptet: ’Nogle ser bare et kabel…’, der kan varieres til de forskellige målgrupper.
Visuelt er Scankab en legeplads med en billedbank af himmel, hav, sol og energi, som vi får ud at leve med den grafiske identitet. Det giver brandet en unik stemme i markedet og er samtidig enkel at håndtere for Scankabs interne marketingafdeling.
Sådan kom vi i mål
Lederworkshop Brandplatform Kanalstrategi Kommunikationsrådgivning Kreative universer Animation Produktkoncepter Webdesign Websiteudvikling Digitale kampagner Content creation

ANDRE CASES
Roll-O-Matic
Steffen Sten
Audu
Fjernvarme Fyn
BDL
Hjulby CNC Turning
Odense Letbane
DriveClever
CPH Skabe
Bowl'n'Fun
Danske Digterruter
HJHansen Genvinding
Koppenbjerg Emballage
Paw Sko
HF & VUC Klar
Strandmølleskolen
China Experience
Kulturmaskinen
Slagter Lampe
H.C. Andersen Fonden
Scankab
Sega
God Morgen®
Orkla Foods Danmark
Gym Fyn
God Morgen®
Løgismose
Heiko Stumbeck