En digital platform, der tager kegler

Opgaven

Bowl’n’Fun er Danmarks største kæde af forlystelsescentre. Her bliver der fejret, dystet, hoppet og grinet igennem. Ud over bowling er der The Grill-restauranter, escape- rooms, legeland, trampolinparker, minigolf og mange andre sjove aktiviteter.

Opgaven fra kunden lød:
Skab en digital platform, som sikrer flest mulige bookinger i Bowl’n’Funs centre. Websitet skal have fuld integration til bookingsystemet.
Vi ønsker en kunde-loyalitetsklub – og flere genbesøg.

Proces

For at skabe en optimal, relevant og brugervenlig platform skal der være styr på alle krav og målsætninger, på teknikken og på designet. Målgrupperne skal segmenteres, og deres adfærd kortlægges. Budskaberne skal være relevante og kommunikationen klar. Der skal testes, testes og testes …

Fokus i den digitale strategi var fra start at opbygge en marketingmaskine, der via machine learning algoritmer har fokus på optimering mod omsætning og ROAS (Return on ad spend). Opbygning af kunde-loyalitetsklub udvikles med fokus på marketing automation og intelligent kommunikation på tværs af alle platforme.

Løsning

Strategi, design og eksekvering

Fingerspitz* har skabt en enkel og brugervenlig platform for Bow’n’Fun. Konceptet “De sjoveste oplevelser skaber vi med hinanden” og det enkle design skaber en inspirerende ramme om de budskaber, der skal formidles til målgrupperne.

En stor del af marketingbudgettet er flyttet fra offline medier til digitale medier: Google Ads søgekampagner. Facebook / Instagram ads. Youtube annoncering. Og displayannoncering. Med opsætning af dashboard for primære mål for indsatsen og med omsætningstal, der opdaterer live.

Sådan gjorde vi

Kreativ workshop     Kommunikationsplatform     Kreativt univers     Koncepter     Webdesign     Webflows og -funktionalitet     Webudvikling     Kundeklub     Online marketing     

Med litteraturen som vandrestav

Udfordring

Danske Digterruter er et samarbejde mellem mere end 20 museer og digterhjem. Projektet er skabt og udviklet af SDU og støttet af Nordea Fonden.

Hvordan taler vi til vandrefolket og de litteraturinteresserede på én gang?
Hvordan skaber vi et koncept og materialer, der tilgodeser både de små og store digterhjems behov?

Indsigt

Vandring er populært som aldrig før. Samtidig er interessen for Danmark og den danske kulturarv steget betydeligt.
Danske Digterruter er oplevelser, der tilbyder fysisk og mental bevægelse i de danske landskaber. En bro til danskernes historie og selvforståelse. 

Man rører sig. Man flytter sig mentalt. Man bliver berørt.

Koncept

Tur. Natur. Litteratur.

Gå ud på digterruterne, slip tanker og sanser løs og bevæg dig ind i landskaberne dér, hvor danske digtere og forfattere fandt sine særlige stemmer. For dine fødder ligger varierede og poetiske landskaber, kyster og byer.

De danske digterruter inviterer dig ud i landskabet og ind i litteraturen på en ny måde. Gå på opdagelse og fordyb dig i mødet med Danmarks store fortællere, der formede vores kultur- og natursyn.

Sådan gjorde vi

Workshop       Brandplatform    Kommunikationskoncept     Kreativt univers      Webdesign     Webudvikling     Brochurer     Skilte      

Fra skrothandler til bæredygtig guldgraver

Udfordring

Hvordan kombinerer vi purpose og profit i en brandingplatform for en B2B-aktør som HJHansen Genvindingsindustri?

Indsigt

Affald betragtes som verdens syvende ressource – som morgendagens råvare.

Koncept

Vi udvinder næste generations guld

Forædlingens kunst har altid kendetegnet HJHansen – længe før recycling kom på alles læber. Brandplatformen understøtter, at genvindingsvirksomheden arbejder strategisk med verdensmål og omsætter dem til forretning.

Mogens Bach Christensen, CEO hos HJHansen

”Fingerspitz har revitaliseret vores brandplatform og skabt vores nye visuelle identitet, der afspejler, at HJHansen er en af de største og førende genvindingsvirksomheder i Norden. Værdien for os ligger i markedskommunikation, og den har samtidig styrket den interne stolthed”.

Sådan kom vi i mål

Research       Workshop       Brandplatform       Kommunikationsstrategi       Vitalisering af logo       Visuelt univers       Værdiløfte       Webdesign og -udvikling       Designguide       SoMe-guide       Messestand

En omfattende og anvendelig brand- og designguide sikrer en konsistent og håndterbar kommunikation, når kunden selv sidder med den daglige drift

Sikker transport med skræddersyet træemballage

Udfordring

Koppenbjergs kunder leder efter løsninger, men de tilbydes produkter. Hvis kunderne fra start ikke ved, hvad de har brug for, kan de ikke søge konkrete produkter eller træffe en  købsbeslutning. Det skaber usikkerhed, forlænger beslutningsfasen og ender i nogle tilfælde med en forkert løsning. 

Hvordan kan Koppenbjerg blive top-of-mind i allerede i orienteringsfasen?

Løsning

Koppenbjerg kommunikerede tidligere som producent og leverandør af transportkasser. Den ny strategi positionerer Koppenbjerg som rådgivningspartner og leverandør af skræddersyede transportemballager. 

Fra leverandør til partner – målet er at være relevant tidligt i kundernes beslutningsrejse.

Koncept

Eksportemballage med gods i 

“Hos Koppenbjerg Emballage er vi specialister i kundetilpassede skræddersyede transportemballager, der støtter og beskytter. Vi har mange års erfaring i at rådgive om og udvikle individuelt tilpassede træemballager, der er rustet til international sø-, land- og lufttransport.

Vores emballager rejser verden rundt, og vi kender alle risici og sikkerhedskrav undervejs. Personlig betjening og dag-til-dag-levering er en naturlig del af vores service.”

Sådan gjorde vi

Digital strategi       Brandplatform       Kreativt univers       Webdesign- og udvikling       
Trykt annoncering       Digital driftsaftale 

Nyt navn og profil siger det helt enkelt: Vi er Klar

Udfordring

I et konkurrencepræget uddannelseslandskab under forandring ønskede VUC Vestsjælland Syd at skærpe undervisningsinstitutionens profil. Fingerspitz fik til opgave at udvikle et nyt navn, nyt logo og visuel identitet til skolen, der nu hedder HF & VUC Klar.

Indsigt

Gennem en workshop, besøg på institutionens tre vestsjællandske skoler og et tæt samarbejde med kunden, satte vi fokus på de værdier og den positionering, som differentierer HF & VUC Klar på uddannelsesområdet. Det satte rammerne for det videre arbejde med udvikling af nyt navn, logo og visuel identitet.

Koncepter

Vi er Klar

Det nye navn og logo, HF & VUC Klar, blev offentliggjort, da det ringede ind til det nye skoleår i august 2019. Navneskiftet blev markeret ved en fælles lancering for elever, medarbejdere, samarbejdspartnere og pressen. Den nye visuelle identitet folder sig i dag ud online og offline – på skilte, facader og vægge på HF & VUC Klar’s tre lokationer i Ringsted, Slagelse og Korsør.

Sådan kom vi i mål

Workshop        Positionering      Nyt navn og logo      Kernefortælling
Visuel identitet      Designmanual      PR      Film & animation

Traditionsrig skole på vej mod fremtiden

Udfordring

Strandmølleskolen i Assens har sat gang i en ambitiøs strategi frem mod 2030.
Hvordan bevares skolens ånd og traditioner på vejen mod 2030?
Hvilke nødvendige skridt skal tages på vejen derhen?
Hvordan sikrer skolen sig, at de stærke værdier leves, udvikles og udtrykkes i takt med transformationen? 

Opgaven

Fingerspitz blev bedt om at udstikke en kreativ kurs på kommunikationen og være en sparringspartner på opbygning af skolens brand. Opgaven var at skabe en bæredygtig retning på de kommende års kommunikationsindsatser, som ikke blokerer for strategiske tiltag og nye muligheder.

Koncept

Plads til en god begyndelse

Med konceptet “Plads til …” har Fingerspitz udviklet et værdibaseret koncept, der skaber kommunikativt særkende og rammer. Den gør det enkelt at udtrykke holdninger og visioner og sammen med et vitaliseret visuelt univers udgør konceptet fundamentet al kommunikation.

Sådan gjorde vi

Brandplatform     Kommunikationskoncept     Kreativt univers     Online markedsføring     Contentguide     Videofilm og animationer

China Experience får dig frem

Udfordring

China Experience er thought leader på viden om Kina og det kinesiske marked. De specialiserer sig i at planlægge og udbyde forretnings- og studieorienterede læringsture i Kina. Udfordringen til Fingerspitz var at give kommunikationen et løft og gøre op med de antagelser i markedet, hvor China Experience bliver opfattet som et rejsebureau og tilføre tydeligere videns- og udviklingsfordele i kommunikationen.

Indsigt

China Experience sælger ikke rejser. De tilbyder business-relaterede indsigter erfaret gennem oplevelser i Kina. 

Koncept

We will get you there

Fingerspitz udviklede den nye positionering for China Experience, som lyder: Insights for future business med kommunikationskonceptet: ”We will get you there”.

Sådan kom vi i mål

Research     Workshop     Brand DNA     Visuel identitet
Payoff     Budskaber     Animation     Designguide

Vi fik kortlagt China Experiences Brand DNA og defineret deres kerneydelser. Derigennem fik vi udformet mere præcis og relevant kommunikation.

KREO får legebarnet frem i sommerferien

Udfordring

Kulturmaskinen i Odense tilbyder forskellige aktiviteter til børn og unge i sommerferien. Camps til fordybelse, værksteder til udforskelse, koncerter til nydelse og legeaktiviteter til fornøjelse. De havde brug for et grafisk design til plakater, programmer og diverse on-site-materialer. Nårh ja, og forresten så havde de kun få dage til at få det udviklet i …

Indsigt

Som kulturinstitution har man stor gavn af en engagerende, dynamisk og håndtérbar visuel identitet, der kan rumme og tilpasses aktiviteter på tværs af alder, årstid og indhold.

Koncepter

KREO
Kreativ Festival Odense

Fingerspitz skabte et koncept, der kan favne Kulturmaskinens børne- og ungeaktiviteter året rundt og givet dem et grafisk univers, der er meget fleksibelt og kan udvikle sig over tid.
Vi kaldte det KREO – Kreativ festival Odense

Sådan kommer vi i mål

Erfaring       Hastighed       Kreativitet

Det specialdesignede logo er udviklet til at man skal eksperimentere med det, lege med det og bruge det på nye, sjove, udfordrende og frem for alt kreative måder.

Ærligt håndværk, det kan smages – og ses

Udfordring

”Slagteren” er rykket ind i supermarkedet, hvor udvalget af pølser ligger side om side i køledisken. Det stiller krav om at skille sig ud som premium-brand i et prispresset marked. Opgaven til Fingerspitz var at skabe et emballagedesign og en revitaliseret visuel identitet. 

Indsigt

Danmarks bedste grillpølse er Slagter Lampes. Det har det sønderjyske pølsemageri flere internationale smagsdommeres ord for. Slagter Lampes pølser vinder den ene guldmedalje efter den anden. Ikke kun i Danmark, men også i Tyskland.

Koncepter

Ægte håndværk er guld værd 

Slagter Lampe nørder med smag, konsistens og råvarer – med en ufravigelig respekt for det gamle slagterhåndværk, der nu perfektioneres af tredje generation. Kompromisløsheden kalder på sit eget unikke kvalitetsstempel, som Fingerspitz har gjort til et fast element af sortimentets emballagedesign. Som del af en grafisk storytelling signalerer det, at Slagter Lampe tilhører den absolutte danske pølsetop. 

Sådan kommer vi i mål

Visuel identitet       Brandplatform       Emballagedesign       Kampagnekoncept       Webdesign       Annoncering       Websiteudvikling       Digitale kampagner       Content creation

H.C. Andersen går online

Udfordring

Hvordan samler vi 5 forskellige museer under Odense Bys Museer til et samlet brand: H.C. Andersens Odense.

Hvordan bringer vi oplevelsen af en 1800-tals celebrity til live i dagens medielandskab? 

Indsigt

Det handler om at følge hans arv og ånd igennem Odense.

Koncepter

I forunderlige fodspor

Fingerspitz* iscenesatte turen i H.C. Andersens forunderlige fodspor. En stemningsfyldt slentretur gennem det gamle Odense med plads til både museumsbesøg og afstikkere ud i byen. Det er ikke længere fem museer – men et byseum. 

Sådan kom vi i mål

Lederworkshop       Brandplatform       Kanalstrategi       Kommunikationsrådgivning       Kreative universer       Animation       Produktkoncepter       Webdesign       Websiteudvikling       Digitale kampagner       Content creation