Opgaven
Bowl’n’Fun er Danmarks største kæde af forlystelsescentre. Her bliver der fejret, dystet, hoppet og grinet igennem. Ud over bowling er der The Grill-restauranter, escape- rooms, legeland, trampolinparker, minigolf og mange andre sjove aktiviteter.
Opgaven fra kunden lød:
Skab en digital platform, som sikrer flest mulige bookinger i Bowl’n’Funs centre. Websitet skal have fuld integration til bookingsystemet.
Vi ønsker en kunde-loyalitetsklub – og flere genbesøg.
Proces
For at skabe en optimal, relevant og brugervenlig platform skal der være styr på alle krav og målsætninger, på teknikken og på designet. Målgrupperne skal segmenteres, og deres adfærd kortlægges. Budskaberne skal være relevante og kommunikationen klar. Der skal testes, testes og testes …
Fokus i den digitale strategi var fra start at opbygge en marketingmaskine, der via machine learning algoritmer har fokus på optimering mod omsætning og ROAS (Return on ad spend). Opbygning af kunde-loyalitetsklub udvikles med fokus på marketing automation og intelligent kommunikation på tværs af alle platforme.
Løsning
Strategi, design og eksekvering
Fingerspitz* har skabt en enkel og brugervenlig platform for Bow’n’Fun. Konceptet “De sjoveste oplevelser skaber vi med hinanden” og det enkle design skaber en inspirerende ramme om de budskaber, der skal formidles til målgrupperne.
En stor del af marketingbudgettet er flyttet fra offline medier til digitale medier: Google Ads søgekampagner. Facebook / Instagram ads. Youtube annoncering. Og displayannoncering. Med opsætning af dashboard for primære mål for indsatsen og med omsætningstal, der opdaterer live.
Sådan gjorde vi
Kreativ workshop Kommunikationsplatform Kreativt univers Koncepter Webdesign Webflows og -funktionalitet Webudvikling Kundeklub Online marketing