• +45 66 12 38 20
Vælg en side

Scankab

Udfordringen: Nogle ser bare et kabel. For 25 år siden øjnede Scankab muligheden for en kobberrandet forretning, og siden er den fynske kabelproducent blevet ved med at overgå sig selv. Opgaven til Fingerspitz* var at skabe en branding platform, som styrker Scankabs kendskabsgrad og position på et prispresset marked med dominante aktører.

Arbejdsområder:

  • Kommunikationsplatform
  • Visuel identitet
  • Storytelling
  • Sælgerværktøjer
  • Optimering af online tilstedeværelse

Sådan gjorde vi Scankab til rock’n’roll i kabelbranchen

En kommunikationsplatform skal ikke opfindes. Den skal udspringe fra virksomhedens DNA. Historien om Scankab handler om en oprører. Scankab startede som kabelindustriens svar på ”garagerock”. Fra et lager i garagen udfordrede Scankab markedet for kabler, som var domineret af ganske få aktører. I dag er det stadig en del af virksomhedens DNA at sætte nye standarder for branchen.

Vi tror på direkte dialog

Gennem et tæt samarbejde med kunden, workshops, markedsanalyser m.m. udviklede vi en branding platform, der formulerer virksomhedens værdier og brandessens. Med afsæt i en konsekvent og sammenhængende virksomhedsfortælling, fødtes konceptet: “Nogle ser bare et kabel…”

Med Scankab kan vi for alvor tale om uundværlighed. Verden ville bryde sammen uden kabler. Med afsæt i produktets nødvendighed løftede vi kommunikationen op i en helt ny brandingsfære, hvor budskaberne er nøje knyttet til virksomhedens vision.

Anne Drud
Tekstforfatter

Den røde tråd

Den interne forankring af den nye brandplatform spiller en afgørende rolle. Fokus har især været på sælgerne. Uanset om der arbejdes online eller offline, skal medarbejderne opleve, at den nye grafiske identitet bidrager aktivt til positionering, employer branding og markedsføring af virksomheden – og i sidste ende salg af services og produkter.

Kabler er overalt – under jorden, over os og mellem os. Visuelt er Scankab en legeplads med en billedbank af himmel, hav, sol og energi, som vi får ud at leve med den nye grafiske identitet. Opgaven var samtidig at give Scankabs interne marketing afdeling en enkel, klar og håndtérbar visuelt identitet, som letter en travl hverdag.

Allan Sørensen
Artdirector

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk