Arbejdsområder

  • Workshop
  • Brand identitet
  • Kommunikationsplatform
  • Website
  • Animation

H.C. Andersens Odense

Odense Bys Museer blev en selvejende institution i 2018. Nye tider betyder behov for et nyt brand, nyt design og en ny kommunikationsplatform. Den fantastiske opgave har Fingerspitz løst i et nært samarbejde med museerne, hvor vi lagde ud med tre workshops. Det første rul i kampagnen er et nyt website, som i 2019 bliver fulgt op af flere opgaver i H.C. Andersens forunderlige fodspor.

Sådan blev 5 museer til 1 byseum

I Odense er H.C. Andersen her og der og allevegne.
Han er ikke kun forbeholdt museerne. Derfor introducerede vi et helt nyt begreb: Byseum, som samler museumsoplevelsen i
H.C. Andersens hjemby.

Byseum-oplevelsen tager dig med gennem det liv, digteren har levet og de aftryk, han har sat sig i byen. I Odense – og på websitet – mærker du H.C. Andersens tilstedeværelse overalt.

”Vi har her at gøre med det største ikon for Odense, som skal behandles respektfuldt, men samtidig også formidles til et moderne publikum. Intet andet sted i verden kommer du så tæt på H.C. Andersen som i Odense, og den stemning er websitet ladet med.”

Beate Kornfeld
Strategisk planner

Fingerspitz* bruger cookies

Vi anvender cookies for at sikre, at vi kan give dig den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til at måle trafik og til at optimere sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af alle cookies.

læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk