• +45 66 12 38 20
Vælg en side

ODENSE KOMMUNE – CYKLISTERNES BY

Opgaven til Fingerspitz*: Hjælp med at fremme cykeltrafikken i byen – og motivér de bilister, som har for vane at tage bilen på de helt korte ture, til at bruge cyklen.

Arbejdsområder:

  • Koncept og visualisering
  • Online-kampagne
  • Storyboard & animation

Sådan påvirkede vi odenseanernes småtursvaner

Vi udviklede en online opmærksomhedskampagne; her kunne odenseanerne teste deres småtursvaner. Kampagnen blev eksekveret på smaatur.dk og eksponeret på Facebook, YouTube, Instagram samt lokale og regionale medier.

Kampagnen i tal

Fingerspitz* udarbejdede fem små, animerede reklamefilm. Alle på 20 sekunder. De blev eksponeret på en række digitale kanaler – med Facebook som den primære. Målet var at nå 800 brugerinvolveringer i en kampagneperiode på 6 uger. Målet blev nået allerede efter 3 uger og kom i alt op på 2.376 brugerinvolveringer på de 6 uger.

Odense er en cykelby!

Vi vidste, at folk er glade for at cykle i Odense. Men kampagnens resultater og den store interesse for at tage del i småturstesten kom bag på alle.

“Fingerspitz* udfordrede kunden helt fra start! Vi troede på et koncept, som både provokerede, overraskede og underholdt. De fem små animationsfilm formåede virkelig at skille sig ud i kampen om opmærksomheden … og det virkede!”.

Michael Greve
Kontaktdirektør

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk