Corona-stafetten med Odense Bys Museer


Fingerspitz, Reklamebureau

Hvordan ser hverdagen ud i marketingafdelingerne under coronakrisen? Det er vi som reklamebureau professionelt nysgerrige i at vide mere om i denne ekstraordinære situation. Derfor introducerer vi corona-stafetten. Odense Bys Museer er den næste i rækken af vores kunder, som giver et indblik i deres forandrede hverdag her på bloggen.

Virksomhed: Odense Bys Museer
Navn: Lone Weidemann
Titel:  Marketingkoordinator

Hvordan påvirker corona helt konkret din arbejdsdag og dine opgaver?

Mine arbejdsdage har siden 12. marts foregået hjemmefra uden make-up og kolleger. I begyndelsen var opgaverne præget af orientering omkring konsekvenserne af corona i forhold til museerne og deres gæster. Derefter var der tale om udsættelser og aflysninger, så ingen af opgaverne har haft direkte relation til markedsføring.

I fase to flyttede alle opgaver over til at handle om det virtuelle rum og fange gæsternes interesse her. Vi har bl.a. produceret videoer med besøg i museerne, præsentation af udflugtsmål samt undervisningsmaterialer. Derudover har vi kørt to succesrige støttekampagner bestående af direct mails, betalt indhold på facebook samt PR.

Hvordan påvirker Corona jeres kunders adfærd?

Vi er tvangslukket, så kunderne kan ikke besøge os fysisk. Kulturarv er ikke livsnødvendig, men vi fornemmer klart, at vores stamgæster savner muligheden for at besøge vores museer og deltage i vores aktiviteter.

Har I ændret i jeres kommunikation eller markedsføring pga. corona? 

Corona har flyttet al kommunikation fra det fysiske rum til udelukkende at foregå i et digitalt univers. 

Ser du en forbrugertrend på jeres område, som er direkte opstået af eller nu forstærkes pga. corona? 

I oplevelsesøkonomien ser jeg en trend med at rejse penge gennem støtteprojekter: Salg af årskort, gavekort og støtteplakater.

Har Fingerspitz assisteret med sparring eller opgaver under coronakrisen, og kan du sætte ord på det?

Alle ekstra omkostninger er pt. et no go. Værdien af et nært og godt bureausamarbejde bliver derfor også ekstra tydelig i en krisetid som denne, hvor vi bl.a. har haft gavn af Fingerspitz’ sparring omkring PR-indsatser m.m.

Få en snak med Michael om, hvad vi kan gøre for jer her og nu.

Michael Greve
Kontaktdirektør & ejer

mag@fingerspitz.dk 
+45 30 91 37 37