Klima. Miljø. Grøn. Verdensmål er blevet hverdagsmål
Vi taler bæredygtighed i det offentlige, i erhvervslivet og hjemme hos os selv. Men hvordan arbejder man relevant med bæredygtighed og grøn omstilling i sin kommunikation?
Hos Fingerspitz* hjælper vi virksomheder med at kommunikere bæredygtighed med fokus på netop det, der er relevant for virksomheden og for markedet.
Fingerspitz* har bl.a. hjulpet Fjernvarme Fyn, HJHansen og Dallund Slot med bæredygtig storytelling. Fælles for dem alle er, at bæredygtighed er direkte knyttet til forretningen.
Fjernvarme Fyn
Fjernvarme er fællesvarme
Fjernvarme er som energikilde rygraden i den nationale omstilling fra sort til grøn energi. Fjernvarme Fyn er Danmarks tredjestørste fjernvarmeværk og en frontløber for Fyn og Danmarks grønne fremtid.
Fingerspitz* fik til opgave at opruste virksomheden kommunikativt med brandstrategi og kommunikationskoncept – alt med fokus på bæredygtighed.
HJHansen
HJHansen giver nyt liv til naturens ressourcer
Affald er verdens syvende ressource, som morgendagens materialer og produkter kan fremstilles af. Gennem genvinding bidrager HJHansen til den cirkulære økonomi, når genvundne ressourcer igen kan indgå som råstof i nye kredsløb. HJHansen er vor tids guldgravere, men i dag er det ædle metal bare skrot. HJHansen arbejder aktivt med fire verdensmål, nr. 3, 4, 8 og 12.
Se hvordan Fingerspitz* har hjulpet dem med bæredygtighed, brandplatform og koncept.
Dallund Slot
Det grønne slot
På Dallund Slot kan du holde møder og konferencer på et slot og være sikker på, at C02-regnskabet går i nul. Her gror verdensmålene i den nordfynske muld, og i slotskøkkenet hersker kærligheden til grønne måltider lavet af egne eller lokale råvarer. For at leve op til den bæredygtige ambition, sikrer Dallund Slot, at den samlede drift som minimum er CO₂-neutral.
Hvordan kan du omsætte din virksomheds grønne agenda til relevant kommunikation?
- Sparring
- Kernefortælling
- BrandDNA
- Koncept
- Ideer
- Design
- Digital eksekvering
Odense Kommune
Forrest med grønne skridt og bevidst forbrug
Odense Kommune har en ambitiøs plan om at være C02-netral i 2030, og forbruget i det offentlige skal omlægges fra sort til grønt. Fingerspitz* hjalp OKs bæredygtighedskonsulent med taktik, koncepter og ideer til at skabe opmærksomhed på forbruget af blandt andet kontorartikler.
Mød et dedikeret team, der forstår dine udfordringer
Fingerspitz* udvikler helhedsorienterede kommunikations- og designløsninger, som tager afsæt i din virksomhed, dit behov og dine muligheder.
Lad os få en snak om, hvordan du kan kommunikere bæredygtighed til dine kunder og til markedet. Fingerspitz* kan hjælpe dig med strategi, fortælling, design og eksekvering.
Kirsten Dalgaard
Kreativ direktør