Food Innovation Camp 2019 – en legeplads for fødevarer

Den 20. maj 2019 er Hamburg for tredje år i træk et hotspot for mad- og gastroscenen. Her præsenterer tyske startups deres nyeste ideer og kreationer.

Powerpølser, proteinøl og en snackbar lavet på ærteprotein. I 2018 gik trenden mod protein, muskelvækst og fedtforbrænding. Prisen til årets ”Newcommer” gik også til bønnenudler fra Edamama, som er et 100 % økologisk bønnebaseret produkt, der især henvender sig til sportsfolk og kropsbevidste målgrupper. Prisen for ”Årets bedste produkt” gik til en proteinrig insektbar fra SWARM. I kategorien ”Bedste drik” vandt en limonade baseret på basilikum og ingefær.

 

Proteinprodukter – døgnfluer eller trends?

Proteinbaserede produkter tegnede sig for den største trend i tyske supermarkeder i 2018. Og trenden synes at fortsætte. Burgerkæden ”Hans Im Glück” har en insektburger på menuen. Og produkter med alger bliver mere og mere populære som snack. Alger og insekter er en proteinkilde af høj kvalitet og uden brug af antibiotika, hormoner og kemikalier. Indenfor kosmetik er algeprodukter også meget populære.

Hvad bringer 2019? Bliver vi beriget med flere proteinprodukter? Det er endnu ikke afsløret, hvem der udstiller på Food Innovation Camp (FIC) i år. Det bliver offentliggjort den 20. maj.

Følg med her på bloggen, hvor vi vil bringe sidste nyt fra FIC og kommentere på de nyeste trends. Vi annoncerer også vinderne i 2019, som udover hædersprisen vil modtage en listing i adskillige filialer af REWE Nord og en ProSiebenSat. 1 tv-mediepris til en værdi af 250.000 euro.

 

Hvordan startede det hele?

I 2017 blev Hamburg Food Innovation Camp lanceret af Hamburg Startups i samarbejde med StartupSpot*. I løbet af de sidste to år har FIC haft 2500 besøgende og 170 udstillere. Det viser, at fødevareinnovation har fået en vigtig status i Tyskland.

'

Proteinbaserede produkter tegnede sig for den største trend i tyske supermarkeder i 2018. Og trenden synes at fortsætte.

'

I løbet af de sidste to år har FIC haft 2500 besøgende og 170 udstillere.

Beate
Kornfeld

Strategisk planner
+45 66 12 38 20
bek@fingerspitz.dk

Fingerspitz* bruger cookies

Vi anvender cookies for at sikre, at vi kan give dig den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til at måle trafik og til at optimere sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af alle cookies.

læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk