Bangs’ omsætning i Tyskland steg med 50%

Med en klar strategi om at ramme førstegangskøbere i Tyskland, har Bangs opnået en stigning i salget af økologiske shots i det tyske supermarked real,-. Omsætningen steg med hele 50% i kampagneperioden.

Mange danskere kender de små ingefærshots fra Bangs. De står også på hylderne hos supermarkedskæden real,- i Tyskland under navnet Bangs Bio Shots. Men kendskabsgraden til shots med ingefær hos tyskerne er lille.

Sådan var situationen, da Bangs indledte et samarbejde med Fingerspitz.

Det blev begyndelsen på et strategisk funderet samarbejde, der bl.a. førte til en bloggerkampagne. Kombineret med markedsføring i reals,- supermarkeder og på udvalgte kanaler, har kampagnen haft en enorm positiv virkning på salget af produktet.

”Vi valgte Fingerspitz som samarbejdspartner på grund af deres viden om det tyske marked. Og det viste sig at være det helt rigtige valg. Fingerspitz rådgiver os på strategisk niveau, men er også i stand til at eksekvere og hjælpe på et operationelt niveau”, siger Arthur Rosenberg, som er Export Manager hos Bangs.

Baggrunden for kampagnen

Forud for kampagnen blev der gennemført en screening blandt bloggere. De bloggere, der blev udvalgt til kampagnen, beskæftiger sig alle med sundhed, ernæring og foretrækker økologi. Gennem deres følgere fik Bangs fat i den ønskede målgruppe.

Med et forholdsvist lille budget og seks nøje udvalgte bloggere nåede kampagnen ud til knap 7000 unikke læsere, der i gennemsnit brugte mere end 1 minut på bloggerindlæg om Bangs. Derudover performede kampagnen sig også bedre end de bloggerkampagner, vi kan benchmarke op imod. Sideløbende blev Bangs Bio Shots præsenteret i supermarkedet reals,- nyhedsbrev, på deres hjemmeside og Facebook side.

Varm eller kold?

I Tyskland er ingefærshots et ganske nyt produkt. Derfor var en af de opgaver, som bloggerne fik, at vise billeder af de drikkesituationer, hvor mange nyder et shot.

”I mit hjemland ved man ikke, om et Ingwershot skal drikkes koldt eller varmt. Man ved heller ikke, om det er til morgenbordet eller bedre på andre tidspunkter af dagen. Med bloggerkampagnen kunne vi være med til at sætte billeder på oplagte brugssituationer for førstegangskøbere”, siger Beate Kornfeld, som er senior strategisk planner hos Fingerspitz.

Se mere

Eat-vegan

Just like Hannah

Plantiful skies

Taynara

Try Try Try

'

Med bloggerkampagnen kunne vi være med til at sætte billeder på oplagte brugssituationer for førstegangskøbere.

'

Tyskland har 82 millioner indbyggere. Et begrænset budget virker kun, hvis man rammer præcis den rigtige målgruppe.

Beate
Kornfeld

Strategisk planner
+45 66 12 38 20
bek@fingerspitz.dk

Fingerspitz* bruger cookies

Vi anvender cookies for at sikre, at vi kan give dig den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til at måle trafik og til at optimere sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af alle cookies.

læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk