Kupontilbud – en smutvej til øget salg i Tyskland

Kupontilbud? Er de ikke for længst afgået ved døden? Ikke i Tyskland, hvor de høster stor popularitet. For danske producenter, der allerede har varer på hylderne i supermarkedskæderne REWE og EDEKA, er det oplagt at markedsføre sig via de kuponbaserede magasiner LaViva og Mit Liebe.

LaViva og Mit Liebe udgives af henholdsvis REWE Group og Edeka. Forbrugermagasinerne kombinerer redaktionelt indhold med tilbud, bl.a. i form af kuponer. Og det gør de så godt, at de udkonkurrerer andre udbydere på markedet.

Mit Liebe har 3,27 mio. læsere pr. udgivelse og indtager dermed førstepladsen indenfor food. Med 1,2 mio læsere pr. udgave er LaViva det andet største dameblad i Tyskland (AWA 2017).

77 % af læserne af Mit Liebe er kvinder, der råder over en netto husstandsindkomst på mere end 3000 Euro (AWA 2017). Denne gruppe udgør en meget attraktiv målgruppe for de fleste virksomheder.

Begge magasiner indeholder flere sider, der udelukkende består af kuponer. I LaViVa kan forbrugeren få prisfordele på helt op til 60 Euro. Og det lønner sig. Faktisk er det en win-win for både kunder og producenter.

Ifølge en kundeundersøgelse, som EDEKA har gennemført, køber 81 % af læserne produkter, som de har set i Mit Liebe. Det kan især betale sig i forbindelse med lancering af nye produkter i butikken, da en rabatkupon bidrager til at generere førstegangskøbere.

I begge magasiner har producenten mulighed for at booke både annoncering og kuponer. Det er desuden muligt at købe sig til redaktionelt indhold om egne produkter, som kan forstærke den salgsfremmende effekt. Endelig fremhæver EDEKA, at eksponering også øger mængden af indkøb, da de enkelte EDEKA købmænd forudbestiller de produkter, der vises i magasinerne.

Hvad betyder det alt sammen for danske producenter?

Som newcomer på det tyske marked skal du generere førstegangskøbere og opbygge kendskab hos forbrugerne. Hvis dine produkter allerede er listet, helt eller delvist, hos EDEKA og REWE, kan en kuponkampagne helt sikkert være en vej frem, når vi ser på resultaterne fra de to detailkæder.

Ønsker du at vide mere, så rådgiver vi om regionale bookinger i magasinerne og optimal opsætning af annoncer.

Og der er mere at hente. Tyskere er generelt vilde med tilbud, særlige rabatter, kuponer og annoncer, der byder på indhold. Det kan vi fortælle dig meget mere om, hvis du giver os et kald.

'

LaViva og Mit Liebe udgives af henholdsvis REWE Group og Edeka. Forbrugermagasinerne kombinerer redaktionelt indhold med tilbud, bl.a. i form af kuponer. Og det gør de så godt, at de udkonkurrerer andre udbydere på markedet.

'

Ifølge en kundeundersøgelse, som EDEKA har gennemført, køber 81 % af læserne produkter, som de har set i Mit Liebe. Det kan især betale sig i forbindelse med lancering af nye produkter i butikken, da en rabatkupon bidrager til at generere førstegangskøbere.

Fingerspitz* bruger cookies

Vi anvender cookies for at sikre, at vi kan give dig den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til at måle trafik og til at optimere sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af alle cookies.

læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk